Elu keemia
Keemia valikkursus „Elu keemia” tugineb gümnaasiumi kohustuslikes keemiakursustes omandatud teadmistele, oskustele ja hoiakutele ning lõimub tihedalt gümnaasiumi bioloogias õpitavaga.
Teemad:
1) Biomolekulide ehitus ja tähtsus organismis (valgud, lipiidid, sahhariidid, nukleiinhapped)
2) Metabolismi skeemid. Ensüümkatalüüs (metabolismi skeemid: glükolüüs, tsitraaditsükkel, hingamisahel, ettekujutus biosünteesist.)
3) Ainevahetuse energeetika (energia saamine, fotosüntees)
4) Keemiline info looduses ( hormoonid, feromoonid jne)
Majandusmatemaatika elemendid
Kursus koosneb kolmest põhivaldkonnast:
1) protsentarvutuse rakendused majandusülesandeid lahendades (indeksid, maksustamine, hindade kujunemine, valuutaga seotud arvutused);
2) majandusprotsesside modelleerimine funktsioonide abil (nõudlus, pakkumine, kulu, tulu, puhastulu, reklaamitulu, kauba tellimine);
3) finantsmatemaatika alused (intressid, viivised, laenud).
The course is for students who want to know more about the history, culture, society and literature of the British Isles. During this course, students will learn more about the different countries in Britain. Students also understand how these societies work, how they are governed and what their customs and traditions are. Students will get an overview of the British culture including theatre, cinema, music, sports and of course literature (well-known British writers and their works). We will also briefly look at their history and go through the main historical events which led to the formation of the United Kingdom we know nowadays.
Kursus on mõeldud õpilastele, kes soovivad saada rohkem teadmisi Suurbritannia ajaloost, kultuurist, ühiskonnast ja kirjandusest. Kursuse jooksul käsitletakse kõiki Suurbritannia riike. Õpilased mõistavad, kuidas nende riikide ühiskonnad toimivad, kuidas neid valitsetakse ning millised on nende traditsioonid ja kombed. Õpilased saavad ülevaate kultuurist sh teater, kino, muusika, sport ja loomulikult kirjandus (tuntumad kirjanikud ja nende tööd). Samuti käime läbi tähtsamad ajaloolised võtmepunktid, mis viisid tänapäevase Ühendkuningriigi loomiseni.
Üldajalugu – Euroopa maade ja Ameerika Ühendriikide ajalugu
Valikkursus koosneb seitsmest teemast:
1. Euroopa rahvastik, majandus ja kommunikatsioon
2. Prantsusmaa
3. Suurbritannia
4. Saksamaa
5. Skandinaavia
6. Bütsants ja Venemaa
7. Ameerika Ühendriigid
Nimetatud riikide puhul käsitletakse keskaja ning uusaja vältel aset leidnud sündmusi ja protsesse.
Gümnaasiumi lõpetaja eristab Euroopa kultuuriareaale, selgitab nende eripära kujunemise põhjusi ja ajaloolisi tagamaid ning tähtsust Euroopa ajaloo kujunemisel ja seoseid tänapäevaga, analüüsib Euroopa riikide ühiskonda, kultuuri ja vaimulaadi, arengu sarnasusi ja erinevusi, vastastikuseid seoseid ning ajaloolise arengu järjepidevust, tunneb Ameerika Ühendriikide ajaloo põhijooni ning selle seost Euroopa ajalooga, analüüsib Euroopa ajaloo mõju Eestile ning seostab Eesti ajalugu Euroopa ajaloo üldiste protsessidega poliitikas, majanduses ja kultuuris, väärtustab kultuurilist mitmekesisust ning teadvustab oma rolli kultuurikandjana ja kultuuripärandi säilitajana, analüüsib ideoloogiliste ja tehnoloogiliste muutuste mõju inimeste eluviisile ja väärtushinnangutele; analüüsib riikidevahelist koostööd ning konfliktide lahendamise viise, kasutab erinevaid teabeallikaid, sh ajalookaarte ja seisukohti, mõistab ajaloosündmuste ja - protsesside erineva tõlgendamise põhjusi ning hindab allika või käsitluse usaldusväärsust, rekonstrueerib minevikus elanud inimeste elu, vaadeldes maailma nende pilgu läbi ning võttes arvesse ajastu eripära.
Kursus toetab läbitavaid üldajaloo kursusi. Kuid erinevalt põhikursustest töötatakse rohkem lisamaterjalidega, vaadatakse filme, kasutatakse IKT-vahendeid.
Usundilugu
Usundilugu tutvustab maailma suurimaid religioone läbi ajaloo ( nende tekkelugu, põhialused, kombestik, koht maailmas).
Kursus toimub peamiselt loengu vormis, mida mahukamate teemade puhul toetavad õpetaja poolt koostatud ja paljundatud lühikonspektid.
Õpikut ega töövihikut kursuse vältel ei kasutata. Arvestused toimuvad valikvastustega testide näol ( 3- 5 õppeaastas),
lisaks võib õpetaja arvestusliku tööna käsitleda kas arutlust või referaati. Kursuse eesmärgiks on avardada noorte silmaringi,
õpetada mõistma ennast ja endast erinevaid, panna noori mõtlema igavikulistel teemadel ja väärtuste üle elus.
Kursus pole hindeline, vaid arvestuslik.
Spordifüsioloogia, sporditreeningu õpetus ja spordi alused
Aine õpetamise eesmärk on anda ülevaade kehalise kasvatuse ja spordi osast kasvatusprotsessis ja kooli kehalise kasvatuse süsteemist.
Antakse eelteadmisi spordi ja kehalise kasvatuse vahelistest seostest ja nende rollist kehaliselt haritud noorsoo kasvatamisel. Tutvustatakse kehalise kasvatuse ja spordi põhialuseid, selle arenguid ja perspektiive. Vaadeldakse tunni ülesehituse osasid ja nende erinevaid variante. Antakse praktilisi oskusi kehaliste harjutuste õpetamiseks.
Spordifüsioloogia õpetamise peamine eesmärk on anda õpilastele süsteemne ülevaade inimese organismi talitlusest ja kehalise koormusega kohanemise põhilistest füsioloogilistest mehhanismidest.
Liikumine välistingimustes (spordilaager)
Aine õpetamise eesmärk on anda teadmisi ja kogemusi spordilaagris treenimiseks ja laagri korraldamiseks.
Antakse teoreetilised teadmised ja praktilised oskused laagritingimustes toimetulekuks.
Kursuse eesmärk on põhiteadmiste ja praktiliste oskuste andmine kannatanu elu päästmiseks õnnetusjuhtumi
ja eluohtlike haigusseisundite korral ning esmaabi osutamiseks. See kuidas toimime esimestel minutitel pärast õnnetust otsustab kannatanu saatuse.
Kursuse eduka läbimise korral (testi sooritamisel) väljastatakse õpilasele mootorsõiduki juhtimisõiguseks vajalik tunnistus.
Õpetaja/ koolitaja: Talvi Helde
AKG-s arvestatakse koolivälist õppe- ja huvitegevust õpilase õppekoormuse osana. Ülikooli teaduskoolis, spordiklubides või treeningutes osalemise puhul on aktsepteeritud valikaine ülekandmine juhul, kui klubid, treeningud vms omavad koolitusluba. Õpilane, kes läbib juhendatud kursuse väljaspool huvikooli või haridusasutust, esitab õppejuhile koolivälise valikaine läbimise kinnitatud tunnistuse ja/või tõendi.
Lisaks eespool kirjeldatule sobivad vabaaine kursustena ka:
Õpilasesindus ja meeskonnatöö
Kursus on mõeldud selge pilgu ja maailmast, eelkõige koolielust huvitatud noortele, kes soovivad arendada oma suhtlemis- ja enesejuhtimisoskust, kes soovivad parandada oma diktsiooni ja stressitaluvust, kes soovivad arendada oma enesekindlust ning hakkama saada oma emotsioonidega ja konfliktolukordade lahendamisega. Õpilane arendab oma meeskonnatöö oskust ja oskab suhelda erinevate inimestega.
Kursuse tingimused: aktiivne osalemine AKG õpilasesinduse töös terve õppeaasta vältel, koolipere õiguste ja huvide kaitsmine ja edendamine läbi. Juhindumine kooli põhimäärusest, kodukorrast ja ÕE põhimäärusest. Õpilaste arvamuste esindamine ning koolielu omanäoliseks ja elavamaks muutmine. Õppeaasta jooksul ÕE liikmena osalemine vähemalt ühel õppenõukogu ja hoolekogu koosolekul.
Meeskonnatöös osalemine ülekoolilise ürituse korraldamisel. Ideede ellu viimine, ühistegevuste korraldamine, initsiatiivi ülesnäitamine, tulemuste hindamine.
Kvalifikatsiooni omandamise kursus
Kursuse eesmärk on arendada õpilase eneseanalüüsioskust ning toetada õpilase koolivälist tegevust kvalifikatsiooni omandamisel. Õpilane oskab analüüsida iseennast ja õppeprotsessi kvalifikatsiooni omandamisel. Õpilane on teadlik oma tugevustest ja nõrkustest, õppeprotsessi ja enesearengut toetavatest ja takistavatest teguritest ning oskab näha ja rakendada alternatiivseid õppimis- ja tegutsemisviise soovitud eesmärgi saavutamiseks. Näiteks sobib selle kursuse alla mootorsõiduki juhiloa saamine jms. Kursuse arvestamiseks esitab õpilane õppejuhile kvalifikatsiooni tunnistuse.